Що таке інклюзивне навчання?
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інклюзивне навчання
1.Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
2.Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
3.Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
1. Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
2. Мають індивідуальні здібності й особливості.
3. Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
4. Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
Хто такі діти з особливими освітніми потребами?
Термін «діти з особливими освітніми потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення.
Наше бачення інклюзивного навчання
Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня.
В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.
Переваги інклюзивного навчання.
1.Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
2.Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
3.Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
4.Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
5.Розвивати культуру поваги і належності до школи.
6.Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
7.Створювати дружні стосунки з іншими дітьми.
8.Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.
1.Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
2.Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.
3.Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
4.Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
5.Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
6.Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації.
7.Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
8.Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
9.Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.
Офіційні засади інклюзивної освіти в Україні
Коментарi